Budowa własnego sklepu internetowego nie jest wielkim wyzwaniem, pod warunkiem, że wiesz, jakie kroki wykonać. Ten wpis pomoże Ci poznać kroki niezbędne do zbudowania własnego sklepu.
Wybór hostingu
Filarem w założeniu Twojego sklepu internetowego jest wybór hostingu. To na nim będzie działać strona sklepu, a strona to to nie tylko oferta, ale też całe oprogramowanie.
Rejestracja domeny
Najczęściej wraz z zakupem hostingu mamy możliwość rejestracji domeny. Poprzez domenę Twój sklep będzie mógł zostać wyszukany w internecie. Pamiętaj o tym, że nazwa domeny powinna nawiązywać do nazwy Twojego sklepu internetowego.
Instalacja certyfikatu SSL
Czym jest zabezpieczenie SSL? Certyfikat SSL zapewnia poufność transmisji danych przesyłanych przez Internet. Za pomocą SSL szyfrowane są połączenia do poczty, serwera FTP oraz strony WWW. Jak pozyskać klucz SSL? Większość firm hostingowych umożliwia zakup certyfikatu SSL w swojej ofercie, jednakże jeśli nie ma takiej opcji u hostingodawcy, to klucz ten możesz nabyć u zewnętrznego źródła.
Wygląd sklepu
Wygląd ma znaczenie. Pamiętajmy o tym, że często to wygląd sklepu decyduje o tym, czy klient zapozna się z ofertą, czy zdecyduje się na wyjście ze sklepu po paru sekundach. Dlatego właśnie przy tworzeniu Twojego sklepu internetowego tak ważne jest przygotowanie atrakcyjnej dla oka, przejrzystej i czytelnej dla klienta oprawy graficznej witryny.
Regulamin i polityka prywatności
Każdy sklep internetowy powinien mieć własny regulamin. To nie tylko wymóg prawny, ale także aspekt, który sprawia, że w oczach klientów prezentujesz się jako wiarygodny sprzedawca.
- Regulamin jest zabezpieczeniem dla obu stron przy zawarciu umowy kupna/sprzedaży towaru.
- Polityka prywatności określa klientowi jakie dane osobowe są zbierane i wykorzystywane przez Twój sklep internetowy.
- W celu stworzenia regulaminu oraz polityki prywatności najlepiej skorzystać z pomocy profesjonalistów.
Produkt
Produkty do sklepu internetowego wprowadzisz ręcznie lub automatycznie. Wybór sposobu zależy nie tylko od Twoich preferencji, ale także od tego, skąd pozyskujesz towary.
Każdy produkt powinien mieć dodane zdjęcie. Wysokiej jakości zdjęcia oraz przejrzyste opisy produktów będą działać na Twoją korzyść
Sprzedawaj produkty, które cieszą się aktualnie dużą popularnością.
Konfiguracja metod płatności
Wybierz i ustaw formy płatności dla Twoich klientów. Korzystając z gotowych platform sklepowych szybko uruchomisz płatności online. Umożliwisz klientowi płatność m.in. poprzez:
- BLIK
- szybki przelew
- płatność kartą
Konfiguracja wysyłki
Klienci w sklepach internetowych stawiają na szybkość i wygodę zakupów. Warto więc zapewnić im wiele opcji dostawy zakupionego produktu.